Forum Forum Serwera MuRekord

Forum Serwera MuRekord "Trinity"
JOIN US!
 

Samouczek by ScaRRyFroG

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Serwera MuRekord "Trinity" Strona Główna -> Pomoc dla początkujących
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ScaRRyFroG
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2006
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: się tu wziołem?

PostWysłany: Wto 7:01, 10 Paź 2006    Temat postu: Samouczek by ScaRRyFroG

Na wstępie prosze, by każdy gracz przeczytał poniższą treść bo może się wiele ciekawego dowiedzieć.

A więc zaczynamy:

Rozpoczniemy od przedstawienia postaci:

Dark Wizzard (DW): Czarodziej wykorzystujący głownie magie do ataku, nosi gorsze pancerze ale za to ma czary obszarowe, dzięki którym może atakować wiele mobów jednocześnie

Dark Knight (DK): Rycerz i wojownik, skupiający się głównie na walce wręcz, nosi bardzo ciężkie pancerze, posiada bardzo duży damage lecz ma za to mały zasięg

Elf: Elfa można rozwinąć na dwa sposoby:
- Agility Elf (AE) - elf specjalizujący się głównie w strzelaniu z łuku, może
nosić ciężkie zbroje i broń, które wymagają olbrzymie ilości agility
- Energy Elf (EE) - elf specjalizujacy się w aurach wspomagających
drużynę, powinien nosić lekki pancerz i jakąś broń z dużym speedem
(kriss,elemental mace), jest to bardzo ważna postać w każdym party.

Magic Gladiator (MG): dostępny dopiero gdy inną klasą postaci mamy minimum 220 lvl. Jako postać bonusowa MG dostaje co każdy lvl 7 pkt, lecz przeliczniki ma troszke słabsze niż DW i DK. Sumując jest to pośrednia postać pomiędzy DW a DK, gdyż możemy go rozwinąć zarówno jako rycerza do walki wręcz jak i czarodzieja do walki obszarowej.

Dark Lord (DL): dostępny dopiero gdy inną klasą postaci mamy minimum 250 lvl. Jako postać bonusowa DL dostaje co każdy lvl 7 pkt. Jest to postać uniwersalna, bardzo dobra zarówno w walce w zwarciu jak i ataku obszarowym. Posiada również czary wspomagające drużynę.


Po wstępnym przedstawieniu postaci, czas na krótki opis waznych czarów i skilli:

Dark Wizzard:

- poison - czar punktowy o średnim zasięgu powodujący, że przeciwnik zostaje zatruty i przez 30 sekund zabieramy mu 3% jego życia. Bardzo dobry czar na silne potwory typu: Złote potwory, kundun

- flame - jeden z lepszych początkowych czarów, najszybszy czar DW, dosyć daleki zasięg i obrażenia

- Evil Spirit - podstawowy i zarazem najważniejszy czar dla DW. Jego duża szybkość, zasięg i obrażenia stanowią trzon każdego czarodzieja

- hellfire - dobry czar na potwory atakujące z bliska. czar ten ma bardzo duże obrażenia i atakuje wszystkie potwory dookoła nas w obrębie 1 pola.

- Aqua beam - czarodziej wypuszcza przed siebie wiazke światła, która zadaje poważne obrażenia na bardzo daleką odległość. Czar bardzo przydatny w korytarzach a najbardziej w Blood Castle.

- Cometfall - najlepszy punktowy czar DW. następca flame lecz jest ciut wolniejszy ale za to zabiera ponad 2 razy większe obrażenia

- Inferno - następca hellfire z tym, że atakuje o wiele szybciej. w porównaniu z hellfire zadaje ciut mniej obrażeń

- Decay - bardzo podobny do cometfalla lecz jest od niego znacznie wolniejszy. Atutem tego czaru jest to, że posiada właściowści takie jak poison, więc czar głownie na złote potwory

- Ice Storm - bardzo dobry czar zamrażający i atakujący wiele potworów naraz, bardzo podobny do evil spirit, lecz ma mniejszy zasięg lecz obrażenia zadaje o wiele większe

- Nova - najlepszy czar dla DW, czarodziej wypuszcza dookoła siebie magiczny pierścień o bardzo dużym zasięgu i olbrzymich obrażeniach, niestety szybkość tego czaru to jedyna wada


Dark Knight:

- orb of twisting slash - podstawowy i najwazniejszy skill DK, atakuje on wszystkie moby dookoła nas w zasięgu 1 pola. prędkość ataku jest dosyć spora zarówno jak i obrażenia, jednak pochłania spore ilości staminy

- orb of death stab - bardzo dobry skill punktowy, jego szybkość jest olbrzymia a obrażenia również bardzo spore, niestety zjada stamine jeszcze szybciej niż twisting slash

- orb of rageful blow - mimo iż szybkość tego skilla nie jest największa to jednak zasięg i obrażenia rekompensują to w 100%, bardzo dobry skill jeśli mamy mało speeda by porządnie walczyć twisting slashem

- orb of greater fottitude - jest to aura, dzięki której DK zwiększa czasowo sobie i swojemu party maksymalną ilość punktów życia. Ilość zwiększanych punktów zależy od ilości energii u DK


Elf:

- Penetration - skill dla AE, bardzo dobry punktowy czar, ze sporym zasięgiem i obrażeniami, niestety bardzo zjada stamine. Działaniem bardzo przypomina aqua beam u DW

- Ice Age - skill dla AE, obrażenia i prędkość pozostawia wiele do życzenia, jednak skill ten potrafi zamrozić przecwinika w taki sposób, że nie może on wykonywać żadnej akcji. Bardzo przydatne do unieruchomiania złotych potworów

- orb of advenced defence - aura elfa, która zwiększa obronę sobie i każdemu, na kogo ją puścimy

- orb of advenced damage - aura elfa, która zwiększa zadawane obrażenia sobie i każdemu, na kogo ją puścimy

- orb of healing - aura elfa, która pozwala leczyć siebie jak i innych


Magic Gladiator:

- fire slash - skill, pozwalajacy nam ogłuszyć przeciwników stojących przed nami, obrażenia i prędkość są dosyć dobre

- Magic Gladiator może używać skilli i czarów dla DK i SM z wyjątkiem: ragefull blow, death stab, greating fottitude, decay, nova, icestorm, teleport, mass teleport, soul barier.


Dark Lord:

- Fireburst - podstawowy czar DLa, zasięg ograniczony jedynie wielkością naszego monitora, wspaniała szybkość i obrażenia

- summon - czar pozwalający teleportować party do naszej postaci. Przydatne, gdy ktoś zparty zginie i musi przebywać sporą drogę by dołączyć do reszty drużyny

- electric spark - działanie podobne do aqua beam u DW i penetration u Elfa, jednak jest znacznie wolniejszy lecz o wiele potężniejszy

- increase critical dmg - aura, dzięki której w drużynie zwiększane są krytyczne obrażenia. Bardzo dobre dla postaci, które mają dużo ittemów z luck


Po opisie skilli i czarów wyjaśnie troche statystyki:

Strenght (siła): potrzebna w szczególności do założenia cięższych pancerzy (z wyjątkiem elfa), dla DK, DLa i MG (walczącego wręcz) jest to podstawowa cecha, która zwiększa obrażenia. Dla DW i MG (walczacego czarami) jest potrzebna tylko po to by założyć jakiś lekki pancerz. Dla elfa jest bo hmmm no bo musi być, lecz nie wiele mu jej trzeba.

Agility (zręczność): cecha potrzebna praktycznie każdej postaci a w szczególności AE (agility elfowi). Zwiększa prędkość ataku, obronę jak i szanse uniknięcia ataku (def rate), u AE umożliwia założenie cięższego ekwipunku. Jednie w przypadku EE (energy elfa) nie jest taka niezbędna

Vitality (zywotność): zwiększenie tej cechy spowoduje zwiększenie maksymalnej ilości punktów życia (HP - Health Points).

Energy (energia): podstawowa cecha czarodzieji, zwiększanie jej powoduje wzrost obrażeń u DW, DLa i MG (walczącego czarami), u EE (energy elfa) powoduje, że jego aury są lepsze i potężniejsze. u DK powoduje najlepszy wzrost staminy jak i na każde 10 pkt energi obrażenia u DK zwiększają się o 1%


Gdy już poznaliśmy postacie czas przejść do samej gry:

Zaczniemy od podnoszenia lvlu ittemów.

Każdy ittem możemy ulepszać, by miał więcej defence, damage. Służą do tego jewele (kamienie). Aby ulepszyć jakąś rzecz, należy mieć ją w plecaku, podnieść kamień najechać na tą rzecz i kliknąć ponownie, czyli tak jakbyśmy chcieli go tam włożyć Smile Oto wyjaśniam jaki kamień do czego służy:
- jewel of bless - pozwala podnieść poziom dowolnego ittem maksymalnie do poziomu +6, szansa powodzenia takiej operacji = 100%
- jewel of soul - pozwala podnieść poziom dowolnego ittem maksymalnie do poziomu +9, szansa powodzenia takiej operacji = 80%
- jewel of life - pozwala podnieść opcję dowolnego przedmiotu do (+28 defence, +28 damage, lub +35 defence succes rate), szansa powodzenia operacji = 85%

Włożenie jednego blessa albo soula spowoduje zwiększenie lvlu ittemu o 1, czyli naprzykład z +1 na +2
Każdy lvl dodaje do zbroi 3 defence więcej, do broni 3 damage więcej, do tarczy 1 defence więcej i 3 rate więcej

Włożenie 1 JoLa (jewel of life) spowoduje zwiększenie opcji ittemu o 1 poziom.
1 poziom opcji = w zbrojach +4 defence, w broni +4dmg, w tarczach +5 rate

Jak już wiemy jak ulepszać ekwipunek przejdziemy do tworzenia własnego Smile:

Tworzenie Chaos ittemu:

W norii na kordynatach 180 100 mieści się "chaos goblin machine", która pozwala nam tworzyć nowe ekwipunki i skrzydła.

Aby stworzyć broń chaosu (chaos weapon) potrzeba nam:
- jewel of chaos
- ittemy minimum na +6, które muszą mieć jakąś opcje
- pieniądze (zen)
w zależności ile i jakie ittemy włożymy tyle będziemy mieli szans na powodzenie operacji. Im większy lvl ittemu i im większa opcja tym taki ittem da nam więcej procent na powodzenie. Za każdy 1% powodzenia musimy zapłacić 10k zen, czyli gdy chcemy robić ittem ze 100% pewnością potrzeba nam do tego 1 milion zen.

Wchodzimy do "chaos goblin machine" (zwaną dalej pralką) i klikamy na dolną tabelkę (chaos combination czy jakoś tak), wkładamy wyżej wymienione rzeczy i klikamy na "combining" - i gdy pranie się uda pojawi się tam jeden z 3 przedmiotów:
- chaos dragon axe (dla DK)
- chaos lighting staff (dla DW)
- chaos nature bow (dla Elfa)
bronie te są dość dobre Smile

Robienie skrzydeł:

wchodzimy w pralkę i wybieramy tą tabelkę na górze:
do robienia skrzydeł potrzebujemy:
- chaos weapon minimum +5 który musi mieć jakąś opcje
- ittemy minimum na +6, które muszą mieć jakąś opcje
- jewel of chaos
- pieniądze

Czyli robimy podobnie jak chaos weapon, tyle że potrzebny jest nam własnie ten chaos weapon, koszt jest taki sam jak w pierwszym przypadku. Po włożeniu odpowiednich rzeczy i naciśnięciu combining pojawią się nam skrzydła dla losowo wybranej klasy postaci.

Robienie skrzydeł 2 lvlu:

wchodzimy w pralkę i wybieramy tą tabelkę na górze:
do robienia skrzydeł potrzebujemy:

- piórko (blue father) które leci w tarkanie (z tantali) i icarusie (z każdego potwora)
- jewel of chaos
- skrzydła 1 lvlu minimum na +4+opcja
- ittemy excelent minimum na +6+opcja
- pieniądze

czyli podobnie jak dwa pierwszy przykłady tylko, że trzeba excellent ittemy zamiast zwykłych Smile


Czas teraz przejść do questów:

na 150 lvlu mamy możliwość zrobienia zadania, które otrzymamy w devias koło lewej bramy od pani z saniamy (Sevina), zadanie to polega na przyniesieniu dwóch specjalnych rzeczy i składa się z dwóch etapów:
- pierwszy etap - trzeba znaleźć "scroll of emperor", który leci w atlans i losttower. niezależnie od klasy postaci, każda musi to znaleźć.
- drugi etap - tutaj każda klasa musi znaleźć inny ittem a więc: DK musi znaleźć "broken sword", DW musi znaleźć "soul of prophet" a Elf musi znaleźć "tear of elf". Rzeczy te można znaleźć tylko w losttower7

Po znalezieniu rzeczy dostajemy 20 pkt do rozdania i nasz bohater zmienia swoją profesję czyli: Dark Knight staje się Blade Knight (BK), Dark Wizzard staje się Soul Master (SM), Elf staje się Muse Elf (ME)

Lepsze ittemy, czary i skille wymagają bycia tą lepszą profesją czyli by ich używać trzeba wykonać ten quest.

UWAGA!!! jeśli szukamy ittemów do questa to nie możemy być w party z nikim bo wtedy nigdy nie znajdziemy tych ittemów - czyli trzeba zabijać samemu

Quest u Marlona: od 220 lvlu możemy odwiedzić Marlona, który stoi w lorencii koło fontanny (taki rycerz ubrany w plate set), poprosi on nas o znalezienie 2 rzeczy: "ring of honor" i "dark stone" - oba te ittemy można kupić w lorencii w barze, więc nie trzeba ich szukać. Po wykonaniu tego questa nasza postać bedzie dostawała 6 pkt na każdy lvl, więc lepiej zrobić tego questa na 220 lvlu coby nie tracić punktów Smile

UWAGA - oba questy (u saviny i u marlona) wymagają posiadania przy sobie sporej ilości pieniędzy - każdy quest wymaga około 5 mln zen Smile


Global czat:
Na serwerze (jako jednym z nielicznych w Polsce) mamy możliwość pisania do wszystkich graczy znajdujących się obecnie na serwerze. Aby wysłać taką wiadomość należy otworzyć okno pisania (enter) i wpisać /ser <text> - gdzie <text> to dowolny tekst czyli to co chcemy napisac Smile. Funkcja ta ma bardzo ważne zastosowanie, gdyż dzięki niej możemy spytać ludzi o potrzebne nam ittemy, możemy popytać czy ktoś nam nie pomoże, nie wspomoże pieniędzmi lub poprostu porozmawiać sobie by umilić sobie grę Smile opcja ta jest całkowicie darmowa więc nic nas to nie kosztuje

Prywatne wiadomości (pm - priv mesage)
jeżeli chcemy napisać tylko do jednej osoby możemy skorzystać z prywatnej wiadomości. otwieramy okno pisania (enter), naciskamy TAB (przeskoczy nam kursor do okienka po prawej, wpisujemy tam dokładny nick osoby do której chcemy napisać (uwzględniając duże i małe litery), ponownie naciskamy TAB i wpisujemy co chcemy napisać, klimay myszką na ikonkę "ucha" tak by zaświeciła się na żółto (wtedy jest włączona funkcja prywatnych wiadomości) i piszemy to co chcemy. to co napisaliśmy powinno być na żółtym tle.


Narazie tyle, będę w miare czasu uzupełniał to o nowe rzeczy. napisałem póki co to, z czym ludzie mają najwięcej pytań. Mam nadzieję, że trochę naświetli to wam niektóre aspekty gry Smile

Pozdroo


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Serwera MuRekord "Trinity" Strona Główna -> Pomoc dla początkujących Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin